Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

«Re – gifted»


Η συγκεκριμένη μικρού μήκους ταινία έχει ως πρωταγωνιστή ένα έμψυχο κεραμικό αυγό που προσφέρεται ως δώρο. Ωστόσο, κανείς από τους αποδέκτες του δεν το θέλει με αποτέλεσμα να βλέπουμε στην οθόνη έναν φαύλο κύκλο προσφοράς και επιστροφής του.  Ο σκηνοθέτης εντέχνως αποδίδει στο αυγό ανθρώπινες εκφράσεις λύπης, απογοήτευσης και μελαγχολίας. Στο τέλος, το «δώρο» καταλήγει σε ένα παλαιοπωλείο, όπου εκεί συναντά και άλλα άχρηστα αντικείμενα. Η σκέψη πως κανείς δεν εκτίμησε την ομορφιά του το οδηγεί στην παραίτηση: πέφτει από το ράφι στο έδαφος και κομματιάζεται. Τότε είναι που αποκαλύπτεται το βαθύτερο νόημα του film. Το αυγό ανοίγει στα δυο από την πτώση φανερώνοντας το περιεχόμενό του, ένα μουσικό καρουσέλ.

Στόχοι διδασκαλίας (ενδεικτικά):
*      Να συζητήσουμε για τη σημασία που αποδίδεται πια στο φαίνεσθαι και τη φροντίδα της εξωτερικής εμφάνισης σε αντιδιαστολή με την ομορφιά που απορρέει από τα ψυχικά χαρίσματα κάποιου.
*      Να ευαισθητοποιηθούν και να προβληματιστούν οι μαθητές όσον αφορά την επικινδυνότητα των επιθετικών ή απορριπτικών συμπεριφορών. Να προτείνουν εν συνόλω τρόπους θωράκισης του εαυτού μας απέναντι σε αρνητικά σχόλια.
*      Να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους γύρω από την έννοια της διαφορετικότητας.
*      Να εξοικειωθούν με τον τρόπο δημιουργίας μιας κινηματογραφικής ταινίας και να αναζητήσουν συμβολισμούς στα χρώματα, τα γραφικά και τη μουσική.
*      Να εξασκηθούν στον επιχειρηματολογικό λόγο και τις γλωσσικές επιλογές αυτού.
Προτεινόμενες δραστηριότητες (παραδείγματα):

×        Τα παιδιά αναζητούν επίθετα και μετοχές που μπορούν να αποδώσουν τα συναισθήματα και την ψυχική κατάσταση  του διακοσμητικού δώρου π.χ. αποκαρδιωμένο, αποθαρρυμένο, άχρηστο, ατελές, ελαττωματικό κ.λπ.

×        Εντοπίζουν το βαθύτερο νόημα της ταινίας και αξιολογούν την αποτελεσματικότητάς της.

×        Δημιουργική γραφή:  
1. Εκφράζουν τις υποθέσεις τους για το τι θα μπορούσε να συμβεί στη συνέχεια (π.χ. η πτώση ενεργοποιεί το συναγερμό στο παλαιοπωλείο και ο ιδιοκτήτης καταφθάνει. Προσπαθεί να επιδιορθώσει τη ζημιά – με προσεκτικές, μελετημένες κινήσεις συγκρατεί με κόλλα τα θρυμματισμένα κομμάτια. Ύστερα από καιρό, ένα παιδί με το χέρι του κακοσχηματισμένο εκ γενετής επισκέπτεται το παλαιοπωλείο και θαμπώνεται από την ομορφιά του διακοσμητικού αυγού. Έχουν  κάτι κοινό….)
2. Γράφουν ένα γράμμα με αποδέκτη το «δώρο», προσπαθώντας να το πείσουν να μην πέσει από το ράφι. (Χρησιμοποιούν επιχειρήματα –π.χ.  γιατί το δικό σου εσωτερικό κάλλος είναι ασύγκριτο. Ποιο δώρο δε θα ΄θελε να κρύβει στα σπλάχνα του ένα μουσικό κουτί;// Στο παλαιοπωλείο καταλήγουν τα μοναδικά αντικείμενα, εκείνα που άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου και είναι πολύτιμα. Μην αποθαρρύνεσαι, γιατί κάποιος θα βρεθεί σύντομα να εκτιμήσει την ομορφιά σου)

Εκπαιδευτικός Λιανού Μαρία


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου