Κατευθυνόμενος
αυτοσχεδιασμός:
(απαραίτητο
αντικείμενο: ψεύτικοι λωτοί)
Αφήγηση
και οδηγίες από τον εκπαιδευτικό:
·
Είναι νύχτα και το κύμα σε ξέβρασε στη
Χώρα των Λωτοφάγων
·
Κοιμάσαι
·
Σε ξυπνούν οι ακτίνες του ήλιου
·
Αρχίζεις να ξυπνάς, να σηκώνεσαι →
παρατηρείς γύρω σου
·
Είναι πανέμορφα
·
Εξερευνείς
·
Είσαι ενθουσιασμένος
·
Αναρωτιέσαι ποιοι ζουν εδώ
·
Πώς να μοιάζουν;
·
Είναι φιλόξενοι;
·
Κοιτώντας γύρω σου, κάτι σου τραβάει την
προσοχή, πας προς το μέρος του
·
Είναι δέντρα με λωτούς
·
Κάποιοι είναι πεσμένοι κάτω
·
Τρέχεις να τους δεις από κοντά
·
Δεν έχεις δει ξανά τέτοιο φρούτο
·
Το παρατηρείς, το μυρίζεις, το αγγίζεις,
το δοκιμάζεις
·
Κόβεις κι άλλα, γιατί σου αρέσουν
·
Ξεχνάς τα πάντα (συντρόφους και πατρίδα)
·
Είσαι ευτυχισμένος… Χαίρεσαι…
Μουσική υπόκρουση:
“The very best of Bach”
Στόχοι: συνεργασία, έκφραση,
απελευθέρωση, παιχνίδι, βιωματική προσέγγιση της Οδύσσειας
Θεατρικές
δράσεις:
·
Ρόλος
στον τοίχο:
Τι
μπορεί να είναι ο «λωτός»;
Σε
ένα χαρτί, στο οποίο είναι ζωγραφισμένος ένας λωτός, τα παιδιά γράφουν τι
μπορεί να είναι ο «λωτός». Τι είναι αυτό, που δίνει στιγμιαία ευχαρίστηση στον
καθένα και τον κάνει να ξεχνιέται.
·
Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, δημιουργούν
σκηνές με θέμα «Τι θέλω να ξεχάσω
και παραμένω στη χώρα των Λωτοφάγων.
·
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, (αυτοί
που θέλουν να φύγουν κι αυτοί που επιθυμούν να παραμείνουν) παραθέτουν τα επιχειρήματά τους αντίστοιχα υπέρ και
κατά της παραμονής στη χώρα των Λωτοφάγων.
·
Συζήτηση
αναστοχασμού: «Μπορεί η ύπαρξη του λωτού να έχει
θετική πλευρά;»
Στόχοι: Να διερευνήσουν α) ποιες
είναι αιτίες της προτίμησης της λήθης έναντι της μνήμης, β) Ποιες είναι οι
συνέπειες κάθε επιλογής; γ) Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς μνήμη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου