Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ - ΠΥΡΠΟΛΩ ΤΗ ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΑΡΗ


Μιας και βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν την επέτειο της Επανάστασης του 1821 είναι ενδιαφέρον να προσεγγίσουμε με τους μαθητές μας θέματα που αφορούν γεγονότα και ήρωες εκείνης της περιόδου.

Η επεξεργασία τέτοιων πληροφοριών μπορεί να μας βοηθήσει να καλλιεργήσουμε παράλληλα και άλλες δεξιότητες των μαθητών με ευχάριστο τρόπο.

ΣΤΟΧΟΣ
Γραπτή Έκφραση - Αφήγηση - Ημερολόγιο

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
1. Ανάγνωση βιβλίου "Κωνσταντίνος Κανάρης"
2. Εστίαση - συζήτηση - επεξεργασία πληροφοριών γύρω από:
  • ήρωα (χαρακτηριστικά - πορεία)
  • ρόλος στην επανάσταση (βύθιση ναυαρχίδας)
  • καταγωγή --> Ψαρά (ένδοξο νησί - πυλώνας για την επανάσταση)         
                              ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ -> ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΨΑΡΩΝ

3. Δραστηριότητα Γραπτής Έκφρασης (Ημερολόγιο - Αφήγηση)
Καταγράφω στο ημερολόγιό μου πώς βοήθησα τον Κανάρη στην βύθιση της Τούρκικης Ναυαρχίδας. 

Κατοικώ στα Ψαρά και ενώ καθόμουν εχθές αμέριμνος στο σπίτι μου χτύπησε η πόρτα... Ήταν ο Κωνσταντίνος Κανάρης και μου ζήτησε να τον ακολουθήσω. Ήθελε να τον βοηθήσω να βυθίσει την Τούρκικη Ναυαρχίδα. Τι είπαμε, τι έζησα, πώς ένιωσα.

4. Εναλλακτική Δραστηριότητα :Εστίαση στην καταστροφή των Ψαρών.
Έχω επιζήσει από την καταστροφή και καταγράφω στο ημερολόγιό μου στιγμές, εικόνες, σκέψεις και συναισθήματα από την τραγική αυτή μέρα.


ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ:
Δεν μπορείς να φανταστείς...
Τι μέρα κι αυτή...
Σήμερα ο ουρανός σκοτείνιασε και το νησί σώπασε...
Δεν μπορώ να πιστέψω όσα έζησα...
Οι φλόγες...
Οι Τούρκοι μας περικύκλωσαν...
Τρέξαμε σε λόφους και προς τη θάλασσα...
Κοίταξα πίσω μου και...
Αυτά που είδαν τα μάτια μου...

Εκπαιδευτικός Μεμένιου Κατερίνα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου