Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

ΣΕΒΑΧ Ο ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΧ 

1) Ο Σεβάχ ξεκινάει το πρώτο του ταξίδι αποφασισμένος να ασχοληθεί με το εμπόριο. Έτσι, αγοράζει 15 σπαθιά προς 52 ευρώ το ένα. Στη συνέχεια, τα πουλάει προς 60 ευρώ το ένα. Πόσο είναι το κέρδος του;

2) Κατά το δεύτερο ταξίδι το πουλί Ροκ αφήνει τον Σεβάχ σε έναν τόπο γεμάτο με θησαυρούς. Τα 5/12 του θησαυρού είναι διαμάντια, το ¼ του θησαυρού είναι ζαφείρια, το 1/3 του θησαυρού είναι μαργαριτάρια. Τα υπόλοιπα είναι ρουμπίνια. Πόσα είναι τα ρουμπίνια, αν όλοι θησαυροί συνολικά είναι 24 τεμάχια;

3) Στο τρίτο ταξίδι ο Σεβάχ ξεκινάει από την πατρίδα του και φτάνει σε ένα νησί, έχοντας κάνει 312 ναυτικά μίλια. Φεύγοντας από αυτό το νησί και πριν επιστρέψει στην πατρίδα του, σταματάει σε ένα άλλο νησί με τεράστια φίδια. Κατά την επιστροφή κάνει 189 ναυτικά μίλια περισσότερα. Να βρεις πόσα ναυτικά μίλια έκανε για να επιστρέψει στην πατρίδα του.

4) Στο τέταρτο ταξίδι ο Σεβάχ βρίσκεται σε μια χώρα με κανίβαλους, που θέλουν να παχύνουν αυτόν και τους συντρόφους του. Ο Σεβάχ αντιλαμβάνεται το σχέδιό τους και δεν τρώει πολύ, για να αδυνατίσει και να περάσει απαρατήρητος. Έχει μπροστά του 96 
γραμμάρια ρύζι και το τρώει σε 3 ημέρες. Πόσα γραμμάρια ρύζι έτρωγε τη μέρα;

5) Στο πέμπτο του ταξίδι ο Σεβάχ μεθάει τον γέρο της θάλασσας, για να ξεφύγει από τα χέρια του με κρασί. Το κρασί μαζί με το βαρέλι (μεικτό βάρος) ζυγίζουν 12 κιλά. Αν το κρασί μόνο του (καθαρό βάρος) είναι τα 9 κιλά, να βρεις πόσο ζυγίζει το βαρέλι (απόβαρο).

6) Στο έκτο του ταξίδι ο Σεβάχ φτιάχνει μια σχεδία. Χρησιμοποιεί έναν κορμό δέντρου με μήκος 1μ. και έναν άλλο, που έχει μήκος 113 εκ. Πόσο μήκος έχουν και οι δυο κορμοί δέντρου μαζί;

7) Στο έβδομο και τελευταίο του ταξίδι ο καημένος ο Σεβάχ πωλείται ως σκλάβος. Εκεί αναγκάζεται να σκαρφαλώσει σε ένα πολύ ψηλό δέντρο, που έχει ύψος 1.000 μέτρα. Ως τώρα έχει διανύσει τα 2/4 της απόστασης, που πρέπει να καλύψει. Πόσα μέτρα έχει ήδη καταφέρει να ανέβει;

Επιστρέφοντας ο Σεβάχ από όλες αυτές τις περιπέτειες λέει στον φίλο του:

«Λοιπόν, φίλε μου, έχεις ακούσει ποτέ για κανένα άλλο άτομο που να υπέφερε τόσα πολλά όσο εγώ ή για κανένα θνητό που να έχει ζήσει τόσο πολλές μεταστροφές της τύχης όσο εγώ; Δεν είναι λογικό, έπειτα απ’ όλα αυτά, ν’ απολαμβάνω μια ήσυχη και ευχάριστη ζωή;».

· Να ερευνήσουν και να μάθουν για τη φάλαινα και τον ελέφαντα με αφορμή την εμφάνισή τους στην ιστορία του Σεβάχ

· Να ακούσουν το τραγούδι «Σεβάχ ο Θαλασσινός»
  https://www.youtube.com/watch?v=-OiobWk2_C4

σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και μουσική Μάνου Λοΐζου και: 
α) να αναζητήσουν τη σημασία ναυτικών όρων όπως γαλέρα, μούτσος, ρεσάλτο
β) να εικονογραφήσουν το τραγούδι και 
γ) να συνθέσουν μια δική τους ιστορία, που να ξεκινάει με τον στίχο «Θάλασσα, πικροθάλασσα, γιατί να σ’ αγαπήσω…»

Παιδαγωγός – Δασκάλα Βίκυ Ντόντου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου