ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ
ΣΕΝΑΡΙΟΥ
«ΠΟΙΑ ΦΥΤΑ ΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ»
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Μελέτη Περιβάλλοντος,
Πληροφορική
ΤΑΞΗ: Α΄ Δημοτικού ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
2 διδακτικές ώρες
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΠΠΣ ΚΑΙ ΑΠΣ
ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Το θέμα είναι απολύτως συμβατό με
το Α.Π.Σ. και το Δ.Ε.Π.Π.Σ, εφόσον αποτελεί θέμα ενότητας της Μελέτης
Περιβάλλοντος της Α΄ τάξης και οι στόχοι που τίθενται άπτονται πλήρως του αντίστοιχου αναλυτικού
προγράμματος της Μελέτης Περιβάλλοντος ( βιβλίο δασκάλου σελίδα 93).
Μελέτη Περιβάλλοντος: Να
αναγνωρίζουν, να ονομάζουν και να ταξινομούν σε ομάδες γνωστά φυτά της περιοχής
τους.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Προτείνεται η οργάνωση των
μαθητών σε ομάδες 2-3 ατόμων. Απαιτείται επομένως ο κατάλληλος αριθμός Η/Υ. Η
δραστηριότητα θα πρέπει να διεξαχθεί στο εργαστήριο πληροφορικής.
Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης
και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης (Kidspiration).
Λογισμικό
εξάσκησης και πρακτικής (hot potatoes),
Θα πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι
η δραστηριότητα του προβληματισμού και της αναζήτησης των φυτών θα διεξαχθεί
στην αυλή του σχολείου.
ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ως μοντέλο διδασκαλίας επιλέγεται
η «συνεργατική καθοδηγούμενη ανακάλυψη», στα πλαίσια της οποίας οι μαθητές με
συγκεκριμένα φύλλα εργασίας διερευνούν το διδακτικό υλικό και οικοδομούν
συνεργατικά τη νέα γνώση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές:
Γνώσεις
Øνα αναγνωρίζουν και να
ονομάζουν γνωστά φυτά της περιοχής τους
Ø να ταξινομούν τα φυτά σε ομάδες με κριτήριο τον τόπο που τα
συναντάμε.
Δεξιότητες
Ø να αναπτύξουν δεξιότητες
χρήσης και αξιοποίησης του λογισμικού kidspiration, Hotpotatoes και γενικότερα του Η/Υ
Ø Να αναπτύξουν
δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, καθώς εργάζονται με τα συγκεκριμένα
λογισμικά
Στάσεις
Ø να αναπτύξουν θετική
διάθεση απέναντι στον Η/Υ ως εργαλείο άντλησης πληροφοριών
Για να κατεβάσετε τη διδασκαλία πατήστε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου