Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021

Πειράματα Απορρόφησης στην Α΄ τάξη


Έφτασε, λοιπόν, η μέρα να επισκεφθούμε το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Χρησιμοποιώντας απλά υλικά είδαμε πώς τα απορροφητικά χαρτιά μπορούν να γίνουν ένας “δρόμος“ μεταφοράς υγρών και να δημιουργήσουν νέα χρώματα.

Τα υλικά που θα χρειαστήκαμε ήταν:

• ποτηράκια μιας χρήσης

• νερό της βρύσης

• τέμπερες σε τουλάχιστον 3 χρώματα (κίτρινο – μπλε - κόκκινο) ή μαγειρικό χρώμα

• ρολό κουζίνας

Ακολουθήσαμε τα εξής βήματα:

1. Γεμίσαμε λίγο πάνω από τη μέση, 3 ποτηράκια με νερό και τα βάλαμε στη σειρά.

2. Στο 1ο ρίξαμε λίγο κίτρινο χρώμα, το 2οτο αφήσαμε χωρίς χρώμα, στο 3ο βάλαμε λίγο μπλε, το 4οτο αφήσαμε χωρίς χρώμα, στο 5ο ρίξαμε λίγο κόκκινο χρώμα και το 6οτο αφήσαμε χωρίς χρώμα.

3. Πήραμε 2 κομμάτια χαρτί κουζίνας και τα στρίψαμε μαζί για να είναι περισσότερο ανθεκτικά.

4. Βυθίσαμε την μια άκρη στο 1ο ποτήρι (κίτρινο χρώμα) και την άλλη στο μεσαίο ποτήρι (άχρωμο νερό).

5. Το ίδιο κάναμε και για το 3ο ποτήρι (μπλε χρώμα) και το 5ο ποτήρι(κόκκινο χρώμα)

6. Είδαμε ότι στο ποτήρι με το άχρωμο νερό (το μεσαίο) υπάρχουν 2 κομμάτια χαρτιού κουζίνας.

7. Τα αφήσαμε λίγη ώρα, και παρατηρήσαμε ότι το χαρτί κουζίνας μεταφέρει το νερό από ποτήρι σε ποτήρι, με αποτέλεσμα στο μεσαίο ποτήρι να έχει δημιουργηθεί ένα καινούριο χρώμα! Το Πράσινο!

Την ιδέα την πήραμε από την ιστοσελίδα του κ. Βασίλη Γρηγορίου και των συνεργατών του www.teacherland.gr

Επίσης, ανακαλύψαμε ποια χρώματα συνθέτουν κάθε χρώμα. 
Υλικά που χρειαστήκαμε ήταν:

• Νερό

• Στυπόχαρτο ή χαρτί από φίλτρο του καφέ

• ταπεράκια (μικρά)

• ξυλάκια για σουβλάκια

• 4-8 διαφορετικούς χρωματιστούς μαρκαδόρους

• Αυτοκόλλητη ταινία

Αυτό είναι πείραμα αλλαγής χρώματος!

Ακολουθήσαμε τα εξής τα βήματα:

1. Βάλαμε στη σειρά το στυπόχαρτο και τους μαρκαδόρους.

2. Αφήνοντας από περίπου 2,5 cm από το κάτω μέρος του χαρτιού γράψαμε με κάθε χρώμα μαρκαδόρου στο κάτω μέρος του στυπόχαρτου απαλά μια τελεία.

3. Κολλήσαμε το στυπόχαρτο στα ξυλάκια για τα σουβλάκια και τα βάλαμε τα στα ταπεράκια. Βεβαιωθήκαμε ότι έχει μείνει ένα κομμάτι του χώρου στο κάτω μέρος, ώστε να μπορούμε να ρίχνουμε μέσα λίγο νερό. Αφήσαμε περίπου 2,5 cm από το κάτω άκρο του τάπερ.

4. Προσθέταμε λίγο-λίγο νερό μέχρι να φτάσει μόνο το κάτω μέρος του στυπόχαρτου - διασφαλίζοντας ότι τα χρωματιστά σημάδια (κηλίδες) δεν βουτούν στο νερό.

5. Παρακολουθήσαμε τι θα συμβεί σε όλα τα χρώματα καθώς το νερό απορροφάτε από το στυπόχαρτο.

6. Κοιτάξαμε τις τελείες που χρωματίσαμε και είδαμε ότι καθώς το νερό ανεβαίνει στο στυπόχαρτο και φτάνει τα σημάδια αυτά αναλύονται στα χρώματα από τα οποία προήλθαν.





Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος και είμαστε έτοιμοι να πειραματιστούν σε νέες καταστάσεις.
Εκπαιδευτικοί: Λιάνα Βίκυ-Μήτση Βάσω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου