Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Διαδραστική παρουσίαση ιστορικού υλικού για το σύστημα της «Τετραρχίας» στη Ρωμαϊκή διοίκηση

ΤΙΤΛΟΣ
Ρωμαϊκή διοίκηση - Η «Τετραρχία»

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική παρουσίαση ιστορικού υλικού για τη διοίκηση της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και ιδιαίτερα για το σύστημα της Τετραρχίας. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών σχετικά με τον τρόπο διακυβέρνησης της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κατά τον 3ο μ.Χ. αιώνα. Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει κειμενικές πληροφορίες, εποπτικό υλικό και χάρτες, με θέμα την Τετραρχία, τις συνθήκες δημιουργίας της, τη διοικητική της διάρθρωση, τις συνέπειές της στη διαμόρφωση του πολιτικού συστήματος και τα πρόσωπα που την απάρτιζαν.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ


Η διαδραστική παρουσίαση αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο και παρέχει το απαραίτητο πληροφοριακό υλικό για τη μελέτη του εξεταζόμενου θέματος με διακριτή διάρθρωση των επιμέρους υποθεμάτων. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες που αφορούν στην ανάδειξη και κατανόηση του ιστορικού θέματος, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της σχολικής τάξης, πολλαπλασιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τις δυνατότητες της διδακτικής και μαθησιακής αξιοποίησής του. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ιστορικό υλικό για τη ρωμαϊκή διοίκηση, να γνωρίσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του συστήματος της Τετραρχίας, να διακρίνουν τον ρόλο και τις ενέργειες των εμπλεκόμενων προσώπων, να κατανοήσουν τις αλλαγές που επιφέρει το νέο σύστημα στη δομή και τη λειτουργία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και να τις συσχετίσουν με την πορεία του ρωμαϊκού κράτους στο ιστορικό πλαίσιο της περιόδου.

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ
Το παρόν αξιοποιήθηκε στα πλαίσια της παράδοσης του μαθήματος «Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας» (Ιστορία Ε΄, σελ. 21 – 22) και λειτούργησε υποστηρικτικά – επιμορφωτικά στο σημείο, όπου το σχολικό εγχειρίδιο ανέφερε τη δημιουργία των τετραρχιών από τον Διοκλητιανό. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν πολύ θετικά και όπως αποδείχτηκε βοηθήθηκαν πολύ στο κομμάτι της εμπέδωσης – επέκτασης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8809

Εκπαιδευτικός Γεωργακόπουλος Σπύρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου