Κυριακή 10 Μαρτίου 2024

Δραστηριότητες με αφορμή την ανάγνωση του λογοτεχνικού μας βιβλίου – Τάξη Α ́

 Στα πλαίσια της καλλιέργειας της φιλανάγνωσίας διαβάζουμε το βιβλίο  «Το άτακτο βιβλίο των καλών τρόπων» της Ράνιας Μπουμπούρη, εκδ,  Ψυχογιός. Ολοκληρώνοντας την πρώτη ιστορία του βιβλίου ΄΄ Οι τρεις  νεράιδες και ο μάγος Αγενής΄΄, πραγματοποιήσαμε λεξιλογικές και ασκήσεις  γραπτής έκφρασης. Τέλος επισκεφθήκαμε την αίθουσα ελεύθερων  δραστηριοτήτων του σχολείου μας, για να παίξουμε θεατρικό παιχνίδι. Τα  παιδιά μεταμορφώθηκαν σε νεράιδες, μάγους, ζωάκια κ.α , εκφράστηκαν και  επικοινώνησαν δημιουργικά καλλιεργώντας κοινωνικές δεξιότητες και  πέρασαν όμορφα.  

Γλωσσικές και δημιουργικές δραστηριότητες διαβάζοντας το βιβλίο ``ΤΟ ΑΤΑΚΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΤΡΟΠΩΝ`` 

1. Ποιες λέξεις επαναλαμβάνονται στο παρακάτω απόσπασμα; Κύκλωσέ τες; Γιατί; Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν τρεις νεράιδες αδελφές. Όμορφες,  καλόκαρδες και πολύ απλές. Αχώριστες απ’ το πρωί ίσαμε το βράδυ.  Αχώριστες στο παιχνίδι, αχώριστες και στις δουλειές; 

2. Να αντικατασταθούν οι παρακάτω λέξεις με συνώνυμες: 

κατάκοπες = …………………………………..  

μπελάς = …………………………………..  

απολάμβανε = …………………………………..  

3. Διάβασε τη συνταγή για το φίλτρο φρικαλέο που έφτιαξε ο μάγος Αγενής : 

``Στο μεγάλο τσουκάλι έβαλε μια σπρωξιά ελέφαντα, δύο παλιοκουβέντες, μια κλοτσιά  ποδοσφαιριστή, τρεις χαλασμένες μέντες, μια αγκωνιά ουρακοτάγκου, πέντε δυνατά  «ρε» (όχι τις νότες, το άλλο), μια ψεματούρα παραφουσκωμένη, τρεις κραυγές γκιόνη,  έξι φάλτσα «ρε» (όχι το άλλο, τις νότες) και δύο πιπεριές τσούσκες - τις πιο καυτερές.``

Ποια είναι τα υλικά που μπορεί να έχει το φίλτρο της κυρά Ρωξάνης το οποίο έκανε  καλόκαρδο το μάγο Αγενή; 

Υλικά: 

__________________________________________________________________________ 

__________________________________________________________________________ 

__________________________________________________________________________ 

4. Γράψε με μία λέξη τις παρακάτω φράσεις: 

* Τα βλέφαρά του έγιναν με μιας ασήκωτα. ………………………………………………. 

* Ο μάγος θα τις έπαιρνε στο κατόπι. ……………………………………………..…………. 

5. Τι μπορεί να είπε ο μάγος Αγενής όταν πάτησε την ουρά της αλεπούς πριν γίνει  καλός αλλά και μετά; Χρησιμοποίησε λεξούλες που του έμαθαν οι τρεις νεράιδες. 

_______________________________ _______________________________ _________________________ 

_______________________________ _______________________________ _________________________

  Πριν (κακός) Μετά (καλός) 

6. Ποια ήταν η συμπεριφορά του μάγου Αγενή πριν και μετά το φίλτρο. Βάλε τις  λεξούλες όπου ταιριάζουν. 

ευγενικός, πεισματάρης, ήρεμος, αγενής,  

συμπονετικός, δύστροπος

Πριν 

Μετά





7. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΙΘΟΥΣΑ 

Ώρα για θεατρικό παιχνίδι! Μοιραστείτε με τους συμμαθητές σου τους ρόλους :  οι τρεις νεράιδες, ο Αγενής, η κυρά Ρωξάνη, τα ζώα του δάσους, τα δέντρα του  δάσους, ο μάγος Αγενής μεταμορφωμένος και ζωντανέψτε την ιστορία! 

 

Εκπαιδευτικοί: Λιάνα Βίκυ-Μήτση Βάσω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου