Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω, της Άννης Θεοχάρη
Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω. Ένα κλόουν φτερνίζεται και χάνει τη μύτη του! Αρχίζει να τη ψάχνει. Δεν είναι στη ντουλάπα. Δεν είναι στις τσέπες, ούτε στα παπούτσια του. Πού ακούστηκε κλόουν χωρίς μύτη! Συμφορά! "Σταμάτα τις κλάψες και σκέψου τι θα κάνεις", τον παροτρύνει μια παράξενη φωνή. Αρχίζει να ψάχνει παντού πια. Στο καρουζέλ, στο δωμάτιο του τρόμου, στους ακροβάτες, στους μαγικούς καθρέφτες. Όλοι , γνωρίζοντας τι πλακατζής είναι ο κλόουν, αποφεύγουν να του δώσουν λύση, καμιά φάρσα από τις πιο καλές του θα είναι, σκέφτονται.
Μα ο κλόουν είναι απογοητευμένος. Και τότε η παράξενη φωνή τον οδηγεί να ψάξει στο μοναδικό μέρος που δεν έψαξε: στη σκηνή! Κι εκεί… όχι μόνο θα βρει τη μύτη του αλλά θα λάβει χώρα και το πιο τέλειο, το πιο ξεκαρδιστικό νούμερό του. Γιατί το να χάσεις τη μύτη σου στη ζωή ίσως είναι ένας δρόμος που δεν περπάτησες και αξίζει τώρα να το κάνεις…
Η Άννη Θεοχάρη φτιάχνει μια ιστορία πραγματική έκπληξη. Μια ιστορία που διαβάζεται σε δύο επίπεδα, αυτό το πρώτο της ανάγνωσης και της έμπροσθεν ιστορίας ενός κλόουν που περίλυπος χάνει τη μύτη του και την αναζητεί. Και στο δεύτερο, το φιλοσοφικό και συμβολικό όπου η απώλεια, το εμπόδιο, το "να πάρει τώρα, τι θα κάνω;" παίρνει διαστάσεις μαγικές και σε οδηγεί σε έναν νέο δρόμο που φοβόσουν να περπατήσεις αλλά δεν ήξερες ότι εκεί βρισκόταν η λύση του καινούριου, της ανανέωσης. Γιατί για να ανακαλύψεις το νέο, πρέπει να χάσεις τη μύτη σου, να μην τη βλέπεις καν. Κι αυτό είναι το μόνο που πρέπει να κάνεις τελικά στη ζωή σου: να χάσεις τη μύτη σου. Μήπως και όταν τη ξαναβρείς, έχεις ανακαλύψει ακόμα περισσότερα από μια… απλή… μύτη!
Βραχύ κείμενο, απολαυστική ιστορία, εξαιρετική πάσα για θεατρικό παιχνίδι, για κατασκευές, για μια συζήτηση για τα εμπόδια της ζωής και την αισιοδοξία. Για τη μάχη που πρέπει να δίνεις πάντα δίχως να σταυρώνεις τα χέρια. "Ε, άντε, ξεκίνα! Τι περιμένεις να σου πει, "εδώ είναι"! του λέει η παράξενη φωνή που ίσως είναι ο εσωτερικός του εαυτός, ίσως ένας από μηχανής βοηθός σαν κι εκείνον των αρχαίων τραγωδών, ίσως είναι η σοφή εκδοχή του εαυτού μας.
Διαβάζοντάς το σου έρχεται στο μυαλό το περίφημο "αλάτι χοντρό, αλάτι ψιλό" και πως θα το παραλλάξεις προσαρμόζοντάς το στο κείμενο. Ίσως και να μπορείς, παίζοντας είτε το γνωστό, παραδοσιακό παιχνίδι είτε κάποιο πιο… καινούριο, δικό σου.
"Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό
έχασα τη μύτη μου
και πάω να τη βρω.
χωρίς αυτήν δε βγαίνω
τους φίλους μου να δω"
Παχνίδι 2
Φτιάξτε κόκκινες μύτες από μπαλόνια ή από χαρτόνι. Δέστε τες απαλά πάνω σε ένα λαστιχάκι και περάστε το στο κεφάλι σας. Ξεκινήστε να φτερνίζεστε. Εκτός του ότι θα γελάσετε πολύ, θα δούμε και ποιος πραγματικά θέλει πολύ να χάσει τη μύτη του.
Παιχνίδι 3
Ψάχνω το λιοντάρι (παραλλαγή του αγαπημένου παιχνιδιού).
Κρύβουμε μια κόκκινη μύτη μέσα στην τάξη. Μπαίνουμε σε τρένο και τραγουδάμε τα μαγικά λόγια, ταξιδεύοντας:
"Ψάχνω για μια μύτη
ψάχνω για μια μύτη
που είναι κρυμμένη
που είναι κρυμμένη
καθόλου δεν τη βρίσκω"
Ο εμψυχωτής ρωτάει τα παιδιά:
Και ξαφνικά μπροστά μου… τι;
Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις…Μπορούμε να κρατήσουμε κάποια από τις υποθέσεις ή να έχουμε μια σκληρή δομή στο παιχνίδι μας ώστε να τους ξαφνιάζει. Τα εμπόδιά που θα κληθούμε να συναντήσουμε μπορεί να είναι ένα ποτάμι (το περνάμε με γέφυρα), ψηλά χορτάρια (τα ανοίγουμε και περνάμε ανάμεσα), ένα ψηλό βουνό (το σκαρφαλώνουμε) μία σπηλιά (μπαίνουμε μέσα).
Έτσι λοιπόν…
"Και ξαφνικά μπροστά μου… τι;
Ένα ποτάμι!!
Δε μπορώ από πάαανω
δε μπορώ από κάαατω
ούτε δεξιάαα
ούτε αριστέραααα
Τι θα κάνω;"
Μα ναι! Θα το περάσω με γέφυρα. Περνάμε πάνω από τη γέφυρα (δυο καρεκλάκια αρκούν) και συνεχίζουμε το ταξίδι μας για τα επόμενα εμπόδια μέσα στην τάξη μέχρι να βρούμε που πραγματικά κρύβεται η μύτη. Το παιδί που θα βρει τη μύτη ή α καταφέρει να τη φορέσει πρώτος μπαίνει πρώτος στο τρένο του επόμενου παιχνιδιού ή γίνεται ο κλόουν για κάποιο άλλο παιχνίδι μας ή τέλος πάντων αποφασίζουμε ποια θα είναι η αμοιβή του!
Το βιβλίο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ: https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/2019/02/19/%CE%AD%CF%87%CE%B1%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CF%8D%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%88%CE%AC%CF%87%CE%BD%CF%89-%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B2%CF%81%CF%89-%CE%BD%CF%84/
Εκπαιδευτικός: Κουτσοπούλου Φωτεινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου