Έχοντας σκοπό να αναβαθμίσουμε το ρόλο του λεξικού από απλό και περιστασιακό εργαλείο αναφοράς, σε εργαλείο συστηματικής έρευνας, και άρα σε πιο προσιτό και πρόσφορο μέσο άντλησης πληροφοριών για την ορθογραφία, τη σημασία, τη χρήση των λέξεων κτλ., εντάξαμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα αφού βέβαια είχαμε ολοκληρώσει πρώτα την εκμάθηση όλων των γραμμάτων της αλφαβήτας, ασκήσεις για τη χρήση του εικονο
γραφημένου λεξικού.
Ξεκινώντας την προσπάθειά μας αυτή για να εξοικειωθούν τα παιδιά με τα εικονογραφημένα λεξικά, τα μοιράσαμε και διαβάζαμε την ιστορία που δίνεται στην αρχή, έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν τους ήρωες που θα συναντάμε στα παραδείγματα. Στη συνέχεια διαβάζαμε τις οδηγίες για να καταλάβουν οι μικροί μας μαθητές τι μπορούμε να δούμε σε κάθε σελίδα του λεξικού και τους εξηγήσαμε τις συντομογραφίες. Έπειτα μιλήσαμε για τα γράμματα της αλφαβήτας (Πόσα είναι; Ποια είναι η σειρά τους; Σε ποιες παρέες μπορούμε να τα χωρίσουμε;) Επισημάναμε τον τρόπο με τον οποίο είναι τοποθετημένες οι λέξεις στο λεξικό και μετά έγιναν ασκήσεις εκμάθησης στη χρήση του λεξικού. Τέλος περάσαμε στις ασκήσεις:
1/ Τι είναι η αλφαβητική σειρά; Γιατί οι λέξεις στο λεξικό έχουν μπει σε αλφαβητική σειρά;
2/ Γράψε για τα 5 πρώτα γράμματα της αλφαβήτας την πρώτη λέξη που δίνει το λεξικό σου.
Α α: __________________
Β β:___________________
Γ γ:___________________
Δ δ:___________________
Ε ε:___________________
3/ Γράψε για τα 3 τελευταία γράμματα της αλφαβήτας τη τελευταία λέξη που δίνει το λεξικό σου.
Χ χ:__________________
Ψ ψ:_________________
Ω ω:_________________
4/ Εντόπισε στο λεξικό σου τις λέξεις αγαπώ και γρήγορος και γράψε συνώνυμα, αντίθετα και συγγενικές λέξεις. Αγαπώ: Συν.:______________, Αντ.:_______________, Συγ.:_________ γρήγορος: Συν.:____________, Αντ.:_____________, Συγ.:_________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου