Πορεία:
Δείχνουμε στα παιδιά το κείμενο και αφού το διαβάσουν, εντοπίζουν τα βασικά τους σημεία. Στη συνέχεια γίνονται ερωτήσεις κατανόησης.
Ποιοι είναι οι ήρωες της ιστορίας; Πού βρίσκονται; Για ποιον λόγο;
Τι κάνουν; Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν;
Τι κάνουν για να το επιλύσουν; Πώς αισθάνονται;
Έπειτα βρίσκουμε συνώνυμα, αντώνυμα και συγγενικές λέξεις. Ύστερα χωρίζουμε το κείμενο σε προτάσεις βρίσκουμε και κυκλώνουμε τιςλέξειςπουμαςδείχνουνότικάτι κάνουμε(ρήματα).Μετάβρίσκουμεκαι τα ουσιαστικά και τα υπογραμμίζουμε με διαφορετικό χρώμα ανάλογα με το γένος τους (αρσενικά-μπλε, θηλυκά- κόκκινο, ουδέτερα - κίτρινο). Παράλληλα γίνονται λεξικογραμματικές ασκήσεις στο σπιράλ.
Κείμενο:
Ο βασιλιάς της βουτιάς!
- Στα νιάτα μου, με φώναζαν «βασιλιά» στο πέταγμα του βότσαλου. Κοιτάξτε καλά, παιδιά!
Ο μπαμπάς του Μάξιμου και της Έλλης πήρε ένα μικρό βότσαλο, το πέταξε μπροστά και πλουφ! το βότσαλο βούλιαξε με τη μία.
-Χμ, είναι γιατί δε διάλεξα το σωστό. Αντί να γελάτε, βοηθήστε με να βρω ένα βότσαλο πλακουτσωτό και στρογγυλό.
Ο Μάξιμος και η Έλλη έψαχναν στην αμμουδιά. Ο Μάξιμος έδωσε στον πατέρα του ένα καινούριο βότσαλο.
- Τέλεια! Τα μάτια σας ορθάνοιχτα! Και πλουφ! πάλι τα ίδια.
- Δεν καταλαβαίνω. Τι έχουν αυτά τα βότσαλα; Έλα, Έλλη, δώσε το δικό σου!
Ξανά πλουφ! Ούτε λόγος να τα παρατήσει: μάζεψε αμέσως ένα άλλο. - Α, ναι, αυτό είναι καλό! Ένα, δύο, τρία ... ΠΛΟΥΦ! Ο καημένος ο μπαμπάς τους έπεσε στη θάλασσα μαζί με το βότσαλο!
Ο Μάξιμος και η Έλλη έσκασαν στα γέλια: - Ζήτω ο βασιλιάς της βουτιάς!
• ΚατανόησηΚειμένου
α. Σε ποιο παιχνίδι ο μπαμπάς του Μάξιμου και της Έλλης πιστεύει ότι είναι δυνατός; ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
β. Σε ποιον έριχνε το φταίξιμο όταν δεν τα κατάφερνε; ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
• Λεξιλόγιο καταλαβαίνω =
διάλεξα =
έψαχναν ≠ μικρό ≠
παρατηρώ = καταφέρνω =
μπροστά ≠ πήρε ≠
• Γραμματική
✓ Βάλε τις παρακάτω λέξεις σε αλφαβητική σειρά.
νιάτα, γέλια, βουτιά, μικρό, παιδιά, στρογγυλό, βασιλιάς, αμμουδιά
______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
✓ Κλίνε το ρήμα καταλαβαίνω
Ενικός αριθμός Πληθυντικός αριθμός ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
✓ Σε κάθε πρόταση κύκλωσε το ρήμα και υπογράμμισε το ποιος κάνει αυτό που λέει το ρήμα.
Ο Μάξιμος και η Έλλη έψαχναν στην αμμουδιά. Ο Μάξιμος έδωσε στον πατέρα του ένα καινούριο βότσαλο.
✓Βάλε τις προτάσεις από τον Αόριστο ( χτες, για μια στιγμή) στον Ενεστώτα (τώρα).
Ο μπαμπάς τους πήρε ένα μικρό βότσαλο και το πέταξε μπροστά. _____________________________________________________________________________ Ο Μάξιμος έδωσε στον πατέρα του ένα καινούριο βότσαλο. ______________________________________________________________________________
Ο καημένος ο μπαμπάς τους έπεσε στη θάλασσα μαζί με το βότσαλο! ______________________________________________________________________________
Εκπαιδευτικοί: Λιάνα Βίκυ-Μήτση Βάσω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου