Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023

Επεξεργασία κειμένου (Α')

Στην προσπάθειά μας να καλλιεργήσουμε τον προφορικό και γραπτό λόγο φέρνουμε καθημερινά τους μαθητές  μας σε επαφή με διαφορετικά είδη κειμένων και πραγματοποιούμε ποικίλες δραστηριότητες. Σκοπός μας είναι να  βοηθήσουμε τα παιδιά μας: 

να βελτιώσουν την αναγνωστική τους ικανότητα 

να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τον προφορικό τους  λόγο 

να μπορούν να εντοπίσουν τα βασικά σημεία ενός  κειμένου και να μπορούν να το αναπαράγουν 

να βρίσκουν έναν ταιριαστό τίτλο στο κείμενο που  διάβασαν 

να αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους, να βρίσκουν  συγγενικές λέξεις, συνώνυμα και αντίθετα 

να χωρίσουν ένα κείμενο σε προτάσεις και να βρίσκουν  το ρήμα σε καθεμιά από αυτές 

να επισήμανση του γένους των ουσιαστικών, αλλά και  της καταληκτικής τους ορθογραφίας 

εισαγωγή στη διδασκαλία της ορθογραφίας με τη  μέθοδο της Δώρας Μαυρομάτη. 

να μάθουν να γράφουν σωστά μια παράγραφο, να  γίνεται σωστός συλλαβισμός 

Πορεία: 

Δείχνουμε στα παιδιά μια εικόνα και αφού την  παρατηρήσουν τους ζητάμε να την περιγράψουν απαντώ ντας στις παρακάτω βοηθητικές ερωτήσεις.

Ποιους βλέπουμε στην φωτογραφία; 

Πού βρίσκονται; Για ποιον λόγο; 

Τι κάνουν; Πώς αισθάνονται; 

Έπειτα με τη βοήθεια λέξεων φτιάχνουμε ένα κείμενο  και το καταγράφουμε στον πίνακα. Στη συνέχεια  βρίσκουμε συνώνυμες, αντίθετες και συγγενικές λέξεις.  Ύστερα χωρίζουμε το κείμενο σε προτάσεις βρίσκουμε και  κυκλώνουμε τις λέξεις που μας δείχνουν ότι κάτι  κάνουμε(ρήματα). Μετά βρίσκουμε και τα ουσιαστικά και  τα υπογραμμίζουμε με διαφορετικό χρώμα ανάλογα με το  γένος τους (αρσενικά-μπλε, θηλυκά- κόκκινο, ουδέτερα 

κίτρινο). Παράλληλα γίνονται λεξικογραμματικές ασκήσεις  στο σπιράλ. 

Με τη βοήθεια των λέξεων στα κουτάκια φτιάξε μια ιστορία για την  εικόνα.  


παιδιά μουσείο 

σχολικό 

πρωί 

λίγη ώρα εκεί 

πολλά στο τέλος φωτογραφία

χαρά 

είδαν 

Κείμενο: 

Σήμερα τα παιδιά πήγαν με το σχολείο στο  μουσείο. Το πρωί μπήκαν στο σχολικό με χαρά.  Σε λίγη ώρα έφτασαν στο μουσείο. Εκεί είδαν  πολλά εκθέματα. Στο τέλος έβγαλαν μια  φωτογραφία όλοι μαζί για να θυμούνται την  επίσκεψη στο μουσείο. 

Λεξιλογικές ασκήσεις: 

1) Βρίσκω τις αντίθετες λέξεις: βράδυ ≠ _______ πολλά ≠ _________ πηγαίνω ≠ ________ χαρά ≠ _________ τέλος ≠ _________ 

2) Από τα ουσιαστικά φτιάχνω ρήματα  και το αντίστροφο: 

φωτογραφία _______________ επίσκεψη _______________ Θυμάμαι _______________ 

Γραμματικές ασκήσεις: 

1) Από τον ενικό στον πληθυντικό  αριθμό και αντίστροφα: 

____ __________ τα σχολεία 

το μουσείο ___ _________ ____ __________ τα παιδιά 

το έκθεμα ___ _________ 

2) Γράφω τα ρήματα στο Τώρα το Χθες και το Αύριο

Τώρα Χθες Αύριο πηγαίνω __________ __________ μπαίνω __________ __________  φτάνω __________ __________  βγάζω __________ __________  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου