Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019

Η ΖΩΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ – ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΓΛΩΣΣΑ 
ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
<< Η ΖΩΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ – ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ>>
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
 Τ.Π.Ε, Γλώσσα, Μαθηματικά, Γεωγραφία, Ιστορία. 

ΤΑΞΕΙΣ:  Ε -  ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ                              ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 9  ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ (περίπου)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Προτείνεται η υλοποίηση του σεναρίου στην αίθουσα της Πληροφορικής του σχολείου με τους μαθητές να εργάζονται σε δυάδες. 

Μπορεί όμως εναλλακτικά να υλοποιηθεί και στην αίθουσα διδασκαλίας με τη χρήση ενός Η/Υ και ενός προβολέα ή μίας τηλεόρασης.

ΥΛΙΚΟ 

● «Οι Ερευνητές πάνε παντού», Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 18 Ιουνίου 2005. 

● Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων Ε και ΣΤ Δημοτικού. 

● Γεωγραφία Ε Δημοτικού «Μαθαίνω για την Ελλάδα». 

● Εφαρμογή λογισμικού « Hot potatoes». 






ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 

Ως μοντέλο διδασκαλίας επιλέγεται η <<συνεργατική καθοδηγούμενη ανακάλυψη>> στα πλαίσια της οποίας οι μαθητές με συγκεκριμένα φύλλα εργασίας διερευνούν το διδακτικό υλικό και οικοδομούν συνεργατικά τη νέα γνώση. 

1. Να κατανοήσουν οι μαθητές τα φαινόμενα της μετανάστευσης και της προσφυγιάς μέσα από διάφορα κειμενικά είδη όπως άρθρα, μυθιστορήματα και δημοτικά τραγούδια. 
2. Να αντιληφθούν τα παραπάνω φαινόμενα και μέσα από τον χώρο της τέχνης όπως τα τραγούδια και τον κινηματογράφο. 
3. Να κατανοήσουν τα συναισθήματα που βιώνουν και τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν στις νέες τους πατρίδες οι μετανάστες και οι πρόσφυγες. 
4. Να μάθουν πότε και σε ποιες χώρες κατά το παρελθόν κατέφυγαν οι Έλληνες και για ποιους λόγους κάθε φορά. 
5. Να γνωρίσουν τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν στις χώρες όπου κατέφυγαν. 
6. Να αντιληφθούν τους άρρηκτους δεσμούς που διατηρούν με την πατρίδα οι Έλληνες του εξωτερικού. 

Επιμέλεια: Εκπαιδευτικός Σταύρος Παπαδάκης
Για να κατεβάσετε το σενάριο πατήστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου