Είναι σημαντικό οι μαθητές σε αυτό το σημείο της Ε΄ τάξης να εκφράζουν μίαν ποσότητα ή ένα μέρος αυτής με φυσικό αριθμό, με δεκαδικό αριθμό, με κλασματικό ή μεικτό αριθμό ή και με ποσοστά και να είναι σε θέση να λύνουν προβλήματα με ποσότητες εκφρασμένες με φυσικό, δεκαδικό, κλασματικό ή μεικτό αριθμό ή και με ποσοστά. Προκειμένου να εμπεδωθούν οι διαφορετικοί τρόποι έκφρασης ενός αριθμού, προτείνεται η ακόλουθη δραστηριότητα που έχει παιγνιώδη χαρακτήρα.
«Μπουγάδα στην τάξη»
Υλικά: μπλουζάκια και κάλτσες με κλάσματα, ποσοστά και δεκαδικούς σε χρωματιστά χαρτόνια, μανταλάκια, σπάγκος.
Ένα κομμάτι σπάγκου στηρίζεται στα άκρα της αίθουσας. Στην αριστερή άκρη τοποθετείται ο αριθμός 0 (τυπωμένος σε χρωματιστό χαρτόνι) και στη δεξιά πλευρά βάζουμε το 1. Έτσι, δημιουργείται μια άδεια αριθμογραμμή, ένα απτό μοντέλο. Ύστερα, δίνονται στους μαθητές τα χαρτόνια με τα κλάσματα και τα τοποθετούν στην αριθμογραμμή ανάλογα με το αν είναι πιο κοντά στο 0 ή σε 1 ολόκληρη μονάδα (στηριζόμαστε στην προγενέστερη γνώση των μαθητών). Στη συνέχεια, μια άλλη ομάδα μαθητών τοποθετεί στην αριθμογραμμή τους δεκαδικούς. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ποσοστά (νέα γνώση).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου