Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2021

Διάβασε – Γράψε – Σκέψου! Ένα γλωσσικό παιχνίδι



Ένα παιχνίδι για τους μαθητές της Α' τάξης που είδαμε πρόσφατα στο site: www.hkuriaataxia.blogspot.gr, μας άρεσε και το χρησιμο ποιήσαμε στους μικρούς μας μαθητές είναι το "Διάβασε - Γράψε - Σκέψου!" Πρόκειται για μια δραστηριότητα που να προσφέρεται για γρήγορη επανάληψη όλων όσων έχουμε δουλέψει στην τάξη.

Το παιχνίδι

Περιλαμβάνει μίνι ασκήσεις ανάγνωσης, γραφής και φωνολογικής ενημερότητας.

Αποτελείται από:

• Kάρτες τριών χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, πράσινο) • Μία βάση με κουκίδες

• Ζάρι

• Πιόνια





* Τη βάση μπορείτε να τη χρωματίσετε με τα χρώματα που σας αρέ σουν και να την πλαστικοποιήσετε.

* Οι κάρτες είναι καλό να εκτυπωθούν σε χαρτόνι κανσόν Α4 για να διατηρηθούν περισσότερο.

Πώς παίζεται;

Ο μαθητής ρίχνει το ζάρι και προχωρά στη βάση τόσες φόρες όσες υπο δεικνύει το ζάρι μέχρι να φτάσει στο Τέλος.

Κάθε κουκίδα έχει ένα χρώμα που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη ομάδα ασκήσεων.

Οι ομάδες των ασκήσεων είναι τρεις:

"Διάβασε" - με κίτρινο χρώμα.

"Γράψε" - με πράσινο χρώμα.

"Σκέψου" - με κόκκινο χρώμα.

Οι ασκήσεις γράφονται με μαρκαδοράκι στο πίσω μέρος της κάρτας.

Ο μαθητής καλείται:

• να γράψει και να -διαβάσει συλλαβές ή λέξεις

• να σκεφτεί λέξεις που περιλαμβάνουν συγκεκριμένα φωνήματα ή συλλαβές

• να προσθέσει ή να αφαιρέσει φωνήματα ώστε να βρει νέες λέξεις

• να αντικαταστήσει φωνήματα

• να βρει λέξεις που να ομοιοκαταληκτούν

• να χωρίσει ή να συνθέσει σε λέξεις, συλλαβές ή φωνήματα κ.ά.

Ενδεικτικά παραδείγματα

• Διάβασε τις συλλαβές θα, θε, θο, θι, θη, θυ

• Γράψε τις λέξεις καραμέλα, ρακέτα

• Βγάλε το "π" από τη λέξη παλάτι και πες τη νέα λέξη • Ποιους ήχους ακούς στη λέξη πατάτα;

Ο ελάχιστος αριθμών καρτών που απαιτείται για να παιχτεί το παιχνίδι είναι 78 (από 26 κάρτες για κάθε ομάδα ασκήσεων).

Με δεδομένο όμως, ότι ο σκοπός του παιχνιδιού είναι η επανάληψη, απαιτείται να κατασκευαστούν περισσότερες κάρτες.

Αποτελεί μια χρήσιμη δραστηριότητα γιατί μπορούμε να κάνουμε μια ολοκληρωμένη επανάληψη των ενοτήτων που έχουμε δουλέψει παίζοντας και να ενσωματώσουμε όσα πράγματα ο μαθητής θα προσπαθούσε να αποφύγει σε συνθήκες "παραδοσιακού" μαθήματος π.χ να γράψει ή να διαβάσει.



Εκπαιδευτικοί Βίκυ Λιάνα-Μήτση Βάσω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου