Προηγείται το βίντεο με σκοπό οι μαθητές να έλθουν σε επαφή με τη γνώση και την πληροφόρηση για το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός που διαδραματίστηκε στη πόλη του Μεσολογγίου. Ακολουθεί η ανάγνωση του κειμένου από τον εκπαιδευτικό και η γλωσσική εξομάλυνση λόγω των ιδιωματισμών στη γλώσσα.
Σε συνεξέταση με το ποίημα του Σολωμού «Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι» ζητείται από τα παιδιά να εντοπίσουν τα σημεία όπου γίνεται αναφορά στις τραγικές συνθήκες ζωής των Μεσολογγιτών λόγω της πολύμηνης πολιορκίας. Ακόμη, καλούνται να χαρακτηρίσουν με κατάλληλα επίθετα και προσδιορισμούς την μάνα στο κείμενο του Βλαχογιάννη.
Στο τέλος, ασχολούνται με μια άσκηση δημιουργικής γραφής. Οι μαθητές ως πολιορκούμενοι στέλνουν γράμμα στη μάνα τους για να της περιγράψουν την κατάσταση στο Μεσολόγγι και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους:π.χ. Μάνα μου,
Ελπίζω το γράμμα μου να σας βρίσκει όλους ζωντανούς. Τον τελευταίο καιρό γίνονται
πολλά που πρέπει να ξέρετε εκεί πάνω, γι’ αυτό βρήκα λίγο χρόνο να σου γράψω. Εδώ τα πράγματα όλο και δυσκολεύουν, ο κλοιός στενεύει. Μας είχαν για τους πιο δυνατούς, τη μοναδική τους ελπίδα. Όμως και εμείς λυγίσαμε. Πολλοί πέθαναν και ακόμα
πεθαίνουν...)
Σύνδεσμος:http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2228/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_A-Gymnasiou_html-empl/index05_02.html
Εκπαιδευτικός Λιανού Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου