Σάββατο 4 Μαΐου 2019

Ομαλή μετάβαση νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο


Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Προσπαθώντας να συμβάλουμε στην ομαλή μετάβαση των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο δουλεύουμε προγράμματα που θα βοηθήσουν τα νήπια να προσαρμοστούν ευκολότερα στο μελλοντικό νέο τους περιβάλλον.
Στόχοι ενός τέτοιου προγράμματος.
•    Να γνωρίσουν τα νήπια τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.
•    Να εξοικειωθούν με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες της Α’ Δημοτικού.
•    Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.
•    Η ενημέρωση των γονέων και η ευαισθητοποίησή τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη σχολική μετάβαση και η εφαρμογή μέτρων στήριξής τους.
•    Η έγκαιρη διάγνωση νηπίων με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.
Δραστηριότητες μετάβασης
Στόχοι προγράμματος:
ü  Να γνωρίσουν τα νήπια τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.
ü  Να εξοικειωθούν με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες της Α’ Δημοτικού.
ü  Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.
Επίσκεψη νηπίων στον χώρο του δημοτικού
Προβληματισμός-Έναυσμα για συζήτηση
Στόχοι:
ü  Να αποκτήσουν τα παιδιά θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον.
ü  Να ακούν και να κατανοούν μια προφορική διήγηση.
ü  Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία.
Υλικά: Παραμύθι: «Η κυρά - Φύση και ο κακός ο Ρύπος» της Έφης Παπαδοπούλου, εκδόσεις Λιβάνη, για προβολή στον διαδραστικό πίνακα.
v  Διήγηση παραμυθιού «Η κυρά - Φύση και ο κακός ο Ρύπος» της Έφης Παπαδοπούλου, εκδόσεις Λιβάνη.
 (Η διήγηση γίνεται από τη δασκάλα της Α’ δημοτικού κι ένα μικρό μέρος του από τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού.)
v  Επεξεργασία παραμυθιού με τις παρακάτω ερωτήσεις κατανόησης:
Ποια ήταν τα παιδία της κυρά-Φύσης;
Τι συνέβη όταν ο κακός ρύπος τρύπωσε στη Γη;
Ποιος οφείλεται για τη ρύπανση του περιβάλλοντος;
Τι έκανε η φύση και τα παιδιά της για να διώξουν τον κακό ρύπο;
Με ποιους τρόπους μπορούμε να προστατέψουμε το περιβάλλον;
Περιγραφή δραστηριοτήτων
1η   Δραστηριότητα
 Φυλλάδιο εργασίας : «Ζωγραφίζω τι συνέβη όταν ο κακός ρύπος τρύπωσε στη γη».
Στόχος:
ü  Να αντιληφθούν τα παιδιά την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου.
ü  Να σχεδιάζουν διάφορα είδη γραμμών και περιγραμμάτων και να συνθέτουν διάφορα σχήματα και μορφές.  
ü  Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας.
Υλικά: φυλλάδιο εργασίας για κάθε νήπιο, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, μολύβια, γόμες.  
Επεξεργασία Δραστηριότητας: Σε μικρές ομάδες (2-4 ατόμων) τα παιδιά ζωγραφίζουν και γράφουν λεζάντες, για τα καταστροφικά αποτελέσματα της ρύπανσης στη γη μας.
2η  Δραστηριότητα
Επίσκεψη στην αίθουσα  υπολογιστών
Στόχος:
ü  Να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων.
ü  Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας.

Επίσκεψη μιας ομάδας παιδιών α δημοτικού στο χώρο του νηπιαγωγείου.
Περιγραφή δραστηριότητας
Δραματοποίηση παραμυθιού «Η κυρά - Φύση και ο κακός ο Ρύπος».
Στόχος:
ü  Να ενθαρρύνονται τα παιδιά να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση.
Διάρκεια: 30΄
Υλικά: υλικά και αντικείμενα της τάξης μας.
Επεξεργασία δραστηριότητας:
Χωριζόμαστε σε μικρές ομάδες, μοιράζουμε ρόλους και χρησιμοποιώντας αντικείμενα και υλικά από την τάξη, δραματοποιούμε το παραμύθι.


Εκπαιδευτικός Βάσω Μήτση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου