Κείμενο Επεξεργασίας:
Το κουδούνι για τους κλέφτες
Ο κύριος Γκουλιέλμο ζει στα δάση και φοβάται πολύ τους κλέφτες. Ο κύριος Γκουλιέλμο δεν είναι πλούσιος, αλλά οι κλέφτες πού να το ξέρουν; Σκέφτεται και ξανασκέφτεται ο κύριος Γκουλιέλμο κι αποφασίζει να γράψει ένα σημείωμα και να το βάλει στην πόρτα του.
"Παρακαλούνται οι κλέφτες να χτυπούν το κουδούνι. Η είσοδος είναι ελεύθερη, έτσι ώστε να
"Παρακαλούνται οι κλέφτες να χτυπούν το κουδούνι. Η είσοδος είναι ελεύθερη, έτσι μπορούν με τα ίδια τους τα μάτια ότι δεν υπάρχει τίποτε για να κλέψουν. (Το βράδυ χτυπήστε ώστε να μπορούν με τα ίδια τους τα μάτια να δουν ότι δεν υπάρχει τίποτε για να το κουδούνι περισσότερη ώρα, γιατί κάνω βαρύ ύπνο.)
κλέψουν. (Το βράδυ χτυπήστε το κουδούνι περισσότερη ώρα, γιατί κάνω βαρύ ύπνο.)
Υπογραφή: Κύριος Γκουλιέλμο".
Υπογραφή: Κύριος Γκουλιέλμο".
Μια νύχτα λοιπόν χτυπάει το κουδούνι. Ο κύριος Γκουλιέλμο τρέχει να δει ποιος είναι. - Είμαστε οι κλέφτες! ακούει να του φωνάζουν.
- Έρχομαι αμέσως! λέει ο κύριος Γκουλιέλμο. Τρέχει ν' ανοίξει την πόρτα κι οι κλέφτες μπαίνουν μέσα με ψεύτικες γενειάδες και μάσκες στα μάτια. Ο κύριος Γκουλιέλμο τους ξεναγεί σε όλο το σπίτι και οι κλέφτες βλέπουν ότι δεν υπάρχει τίποτε, μα τίποτε να κλέψουν, ούτε καν ένα τοσοδά κόσμημα, μεγάλο όσο ένας κόκκος ρυζιού.
Μουρμουρίζουν λίγο και μετά φεύγουν. "Ευλογημένο εκείνο το σημείωμα!" σκέφτεται ο κύριος Γκουλιέλμο. Τώρα πια οι κλέφτες έρχονται συχνά να τον βρουν. Κι είναι κλέφτες κάθε είδους, ψηλοί και κοντούληδες, χοντροί κι αδύνατοι. Όταν βλέπει ότι οι κλέφτες είναι φτωχοί, ο κύριος Γκουλιέλμο τους χαρίζει κατιτί: ένα κομμάτι σαπούνι, ένα ξυράφι για τα γένια τους, λίγο ψωμοτύρι. Οι κλεφτες είναι πάντα ευγενικοί μαζί του και πριν φύγουν του κάνουν μια υπόκλιση.
Τζιάνι Ροντάρι, «Παραμύθια σαν Πλατύ Χαμόγελο»
Ερωτήσεις Κατανόησης:
-Ποια είναι η μεγαλύτερη φοβία του κ.Γουλιέλμου;
-Πώς την αντιμετώπισε;
-Ποια σχέση απέκτησε τελικά με αυτούς που φοβόταν πιο πολύ;
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ:
Παραγωγή Γραπτού Λόγου:
Παρατηρώ την ακόλουθη εικόνα και απαντώ στο τετράδιό μου:
-Τι μπορεί να σκέφτονται (μπορώ να τους ζωγραφίσω και να βάλω συννεφάκια διαλόγου)
Κατασκευή: «Τα δικά μας κουδούνια»
Αρχικά, το κάθε παιδί κατασκεύασε την δικιά του ταμπέλα! Στη συνέχεια, στερεώσαμε την ταμπέλα σε ένα ξυλάκι και προσθέσαμε τα κουδουνάκια με σπάγκο, διακοσμώντας την τάξη μας. Ύστερα, συζητήσαμε πώς ο κύριος Γκουλιέλμο κατάφερε να ξεπεράσει τον φόβο του, θέτοντας έτσι το ερώτημα και στα παιδιά για το ποιοι είναι οι δικοί τους φόβοι και πώς θα μπορούσαν να τους μετατρέψουν σε κάτι θετικό. Τέλος, χτυπήσαμε όλοι μαζί τα κουδουνάκια για να αποδεχτούμε ο καθένας τον φόβο του.
Ήταν μια δραστηριότητα εκπαιδευτικού χαρακτήρα αλλά και γνωριμίας με τον εαυτό μας. Τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωποι με τους φόβους τους, «απομυθοποιώντας» έτσι την σημασία και την έκταση που τους έχουν δώσει!
Εκπαιδευτικός: Ελένη Νικολοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου