Κυριακή 14 Απριλίου 2024

Νέοι για την κλιματική αλλαγή που μας εμπνέουν

 Ο πλανήτης μαστίζεται από την κλιματική αλλαγή. Η υπερθέρμανση, εξαιτίας της οικολογικής καταστροφής είναι πραγματικότητα. Μέσα σε αυτή την παγκόσμια κρίση, παιδιά και νέοι αναλαμβάνουν δράση. Είναι νέοι άνθρωποι, που ξέρουν ότι χρειάζεται να δράσουν, για να γίνει αλλαγή. Άνθρωποι που, παράλληλα, διαβάζουν για τις εξετάσεις στο σχολείο ή μαθαίνουν να οδηγούν. Αποτελούν ένα φωτεινό σημάδι ελπίδας πως οι νέες γενιές θα αντιμετωπίζουν σοβαρότερα την απειλή της κλιματικής αλλαγής, σε σχέση με τις προηγούμενες. Το μέλλον είναι σε καλά χέρια. 

Το κορίτσι αυτό δεν χρειάζεται εισαγωγή. Το όνομά της έχει συνδεθεί με το κίνημα της νεολαίας για την κλιματική αλλαγή. Έχει μιλήσει σε όλο τον κόσμο. Από τον Αύγουστο του 2018, αποφάσισε να απουσιάζει από τα μαθήματα του σχολείου της, μετά τον καύσωνα και τις πυρκαγιές που έπληξαν τη Σουηδία. Ζητούσε από τη σουηδική κυβέρνηση να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και διαμαρτυρήθηκε, με το να κάθεται έξω από το σουηδικό κοινοβούλιο, κάθε μέρα κατά τη διάρκεια των σχολικών 

Γκρέτα Τούνμπεργκ (18 ετών)

ωρών, με πινακίδα που έγραφε: «Σχολική απεργία για το κλίμα». Η Τούνμπεργκ επινόησε το σύνθημα: «Παρασκευές για το Κλίμα», το οποίο κέρδισε την παγκόσμια προσοχή και ενέπνευσε μαθητές και μαθήτριες σχολείων από όλη την υφήλιο, να λάβουν μέρος σε μαθητικές κινητοποιήσεις

Ξίγε Μπαστίντα (19 ετών)

Η οικογένεια της Μπαστίντα αναγκάστηκε να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη, όταν η γενέτειρά της στο Μεξικό πλημμύρισε. Τώρα είναι μπροστά στις διαδηλώσεις έξω από τα Ηνωμένα Έθνη, σχεδόν κάθε Παρασκευή, μέσω του προγράμματος: «Παρασκευές για το κλίμα». Όπως και η Γκρέτα Τούνμπεργκ, ταξιδεύει και συμμετέχει στις μεγάλες διαδηλώσεις. Μιλά για τη σημασία της ευρείας δράσης για το κλίμα. Όπως λέει: «Η φροντίδα της Γης δεν πρέπει να είναι κίνημα. Πρέπει να είναι μέρος του πολιτισμού μας». 


Α. Κατανόηση κειμένου 

Τι ζητά η Γκρέτα Τούνμπεργκ από τη σουηδική κυβέρνηση, σύμφωνα με το κείμενο; Τί συμβαίνει στον πλανήτης μας; 

Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να αποτρέψουμε την κλιματική αλλαγή; 

Β. Λεξιλόγιο 

1.Βρίσκω τις αντίθετες 2. Ετυμολογώ τις λέξεις 

μέλλον 

πραγματικότητα 

φωτεινό 

απουσία 

3. Οικογένεια Λέξεων 

θερμός 

Γ. Γραμματική 

υπερθέρμανση διαμαρτυρήθηκε 

1. Εντοπίζω και καταγράφω τα χρονικά επιρρήματα που υπάρχουν στην 3η παράγραφο. 2. Κυκλώνω τους επιθετικούς προσδιορισμούς και υπογραμμίζω το ουσιαστικό που προσδιορίζουν στην 2η παράγραφο. 

3. Κάνω Χρονική Αντικατάσταση στο ρήμα “να μειώσει”. 

Ενεστώτας Αόριστος Παρακείμενος

4. Μετάτρεψε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο. 

«Η φροντίδα της Γης δεν πρέπει να είναι κίνημα. Πρέπει να είναι μέρος του πολιτισμού μας». 

Δ. Συντακτικό 

1. Κάνω αναλυτική σύνταξη στην παρακάτω πρόταση. 

Η οικογένεια της Μπαστίντα αναγκάστηκε να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη, όταν η γενέτειρά της στο Μεξικό πλημμύρισε. 

Ε. Παραγωγή λόγου 

Γράψε στο πλαίσιο το δικό σου μήνυμα για την κλιματική αλλαγή. Συνοδευσέ το με μία ζωγραφιά.

Εκπαιδευτικός: Μπουμποπούλου Αναστασία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου