Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Κείμενο επεξεργασίας Δ' Τάξη

Μέσα από τα βιβλία ερχόμαστε σε επαφή με ό,τι σημαντικό έχει γίνει στο παρελθόν. Το βιβλίο είναι ένα παράθυρο στον κόσμο, αφού μέσω αυτού ενημερωνόμαστε για τις παγκόσμιες εξελίξεις. Όμως η σημαντικότερη προσφορά του είναι η καλλιέργεια του ανθρώπου, ηθική και πνευματική.eikona-pagkosmia-imera-biblioy.jpg

Βοηθάει σημαντικά στην ολοκλήρωση της ανθρώπινης προσωπικότητας και ο άνθρωπος αποκτά πολύτιμες γνώσεις για την πορεία της ζωής του. Τον φέρνει σ’ επαφή με τα ανθρώπινα δημιουργήματα, με τα μεγάλα ιστορικά, πολιτικά, πνευματικά πρόσωπα και εξάπτει τη φαντασία του.

Είναι μέσο ψυχαγωγίας και γενικά εμφανίζεται ως  ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου. Μας συντροφεύει τις ώρες της πλήξης και της μοναξιάς, ενώ ταυτόχρονα μας ψυχαγωγεί. Χωρίς το βιβλίο ο άνθρωπος δεν θα γνώριζε  την πορεία του στους αιώνες. Είναι βέβαιο πως οι λαοί, που δεν γνωρίζουν την ιστορία τους, είναι καταδικασμένοι σε εξαφάνιση και πνευματικό λήθαργο, γιατί η γνώση είναι δύναμη. Ακόμα το βιβλίο είναι ένας φίλος που μένει γιατί, όπως έχει γραφτεί : «είναι ένας φίλος που τον επικαλείσαι σε κάθε στιγμή και τον εγκαταλείπεις όταν θέλεις».

Γενικά ένα βιβλίο δε ζητά τίποτε από εμάς, ενώ περιμένει υπομονετικά σε ένα σκονισμένο ράφι για να μας δώσει τις πληροφορίες του, να μας βγάλει από αδιέξοδα και να μας ταξιδέψει σε κόσμους μαγικούς. Το βιβλίο είναι ένας καλός φίλος για το παιδί, σύντροφος, συμπαραστάτης, πιστός και αγαπητός. Ταυτόχρονα είναι ένα μέσο επικοινωνίας, που μας ταξιδεύει στο όνειρο.

Συντακτικό 

1. Να βρεθούν οι δευτερεύουσες προτάσεις των 2 πρώτων παραγράφων και να χαρακτηριστούν ως προς το είδος τους.

2. Να βρεθούν οι επιρρηματικοί προσδιορισμοί.

3. Να βρεθούν τα υποκείμενα και τα αντικείμενα, να κυκλώσετε τους προσδιορισμούς τους (αν υπάρχουν) και να δηλώσετε την πτώση τους. Συμφωνούν με του όρους που προσδιορίζουν;

4. Να βρείτε τις ονοματικές φράσεις και να κάνετε επιρρηματικές.

Γραμματική

1. Να γραφτούν τα παραθετικά των επιθέτων μονολεκτικά και περιφραστικά. 

2. Να αναγνωριστούν γραμματικά οι υπογραμμισμένες λέξεις (με κίτρινο).

3. ``ερχόμαστε``: Χρονική αντικατάσταση.

4. Να κλιθεί η φράση : ``το ανθρώπινο δικαίωμα``.

Λεξιλόγιο

1. ``πολύτιμος``: Να βρεθούν συνώνυμα, αντίθετα, συγγενικά και σύνθετα.

2. Να γίνει ετυμολογία των παρακάτω λέξεων και να δημιουργηθούν οικογένειες λέξεων με το β’ συνθετικό: παγκόσμιος, καλλιέργεια, πολύτιμος, εξάπτει.

Ερώτηση ανάπτυξης

1. Σε μια καλά δομημένη παράγραφο να απαντήσετε στην ερώτηση: `Τι ρόλο παίζει το εξωσχολικό βιβλίο στη ζωή σας;``.

Εκπαιδευτικός: Παππά Δώρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου