ΤΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ
Την περιοχή αγόρασε ο Βασιλιάς
της Ελλάδος Γεώργιος Α’ προκειμένου να έχει ένα εξοχικό για να ξεκουράζεται.
Μέχρι το τέλος του 19ου αι. το
Τατόι είχε αποκτήσει δύο ναούς - Προφήτη Ηλία (1873) και Αναστάσεως (1899) ένα υπασπιστήριο,
μερικές οικίες για αυλικούς υπηρεσίας, ένα τηλεγραφείο, την κατοικία του
διευθυντή, τρία συγκροτήματα εργατόσπιτων, ένα οινοποιείο, ένα βουτυροκομείο,
τρεις στάβλους, αποθήκες, εργαστήρια και καταλύματα για τη Φρουρά. Ο παλιός
ανεμόμυλος μετατράπηκε σε πύργο, μέσα στον οποίο διαρρυθμίστηκε ένα
αρχαιολογικό μουσείο καθώς και δύο μικρές τεχνητές λίμνες, τη Χήνα και την
Κιθάρα.
Η μεγάλη πυρκαγιά του 1916
σηματοδότησε το τέλος της χρυσής εποχής. Κάηκε το μεγαλύτερο μέρος του δάσους, κάηκαν κατά εκατοντάδες τα ελάφια που ο Γεώργιος είχε εισαγάγει
από την Ουγγαρία, οι ανακτορικοί στάβλοι,
ο ναός του Προφήτη Ηλία, το μουσείο, το παλιό ανάκτορο.
ΜΥΡΜΗΓΚΟΦΩΛΙΕΣ
Πολλά μυρμήγκια φτιάχνουν μεγάλες φωλιές, ενώ άλλα είδη είναι
νομαδικά και δε χτίζουν μόνιμες
κατασκευές. Τα μυρμήγκια φτιάχνουν είτε υπόγειες φωλιές, είτε τις κατασκευάζουν πάνω σε δέντρα.
Οι μυρμηγκοφωλιές μπορεί να
βρίσκονται στο έδαφος, κάτω από πέτρες, κάτω από πεσμένα τμήματα δέντρων ή μέσα
σε αυτά, μέσα σε κοιλότητες κορμών ή ακόμα και σε βελανίδια. Τα υλικά που
χρησιμοποιούνται για την κατασκευή συμπεριλαμβάνουν χώμα καθώς και υλικά
προερχόμενα από φυτά και τα μυρμήγκια επιλέγουν προσεκτικά την τοποθεσία της
φωλιάς τους. Τα μυρμήγκια αποφεύγουν
τοποθεσίες όπου υπάρχουν νεκρά μυρμήγκια, καθώς μπορεί να υποδεικνύουν την
ύπαρξη παρασίτων ή ασθενειών. Εγκαταλείπουν γρήγορα τη φωλιά τους στην πρώτη ένδειξη κινδύνου.
Τα μυρμήγκια σχηματίζουν αποικίες
με διάφορα μεγέθη. Οι μεγαλύτερες αποικίες αποτελούνται κυρίως από στείρα θηλυκά που σχηματίζουν τάξεις «εργατών», «στρατιωτών». Σχεδόν όλες οι
αποικίες μυρμηγκιών έχουν κάποια γόνιμα
αρσενικά που αποκαλούνται κηφήνες
και ένα ή περισσότερα γόνιμα θηλυκά
που αποκαλούνται βασίλισσες
Τα μόνα μέρη στα οποία δεν υπάρχουν αυτόχθονες πληθυσμοί
μυρμηγκιών είναι η Ανταρκτική και
κάποια απομακρυσμένα ή αφιλόξενα νησιά.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1. 1. Κάνω διατάσεις και ανοίγματα για να ξεπιαστώ
2. 2. οι µαθητές προσπαθούν να δουν "σε ποιο
µέρος" και "µε ποιο τρόπο" θα κάλυπταν τις ανάγκες τους, αν
υποτεθεί ότι έµεναν στο δάσος. (σκιά, δροσιά, χώρους αναψυχής), τη διατροφή (σε
ποια µέρη µπορεί κανείς να φάει ή να αναζητήσει τροφή ή νερό), την προστασία
(καταφύγια, µέρη για τη φύλαξη τροφής, παρατηρητήρια).
3. 3. Στη διάρκεια µιας εκδροµής στο δάσος, οι µαθητές σηµειώνουν τα ίχνη της ανθρώπινης δραστηριότητας που συναντούν. Στο σηµειωµατάριο καταγράφουν τις παρατηρήσεις και υποθέσεις τους σχετικά µε την παρουσία των ιχνών: Σε ποια συγκεκριµένη δραστηριότητα αντιστοιχούν; Γιατί πραγµατοποιούνται στο συγκεκριµένο χώρο; Σε ποιον µπορεί κανείς να απευθυνθεί για να βρει περισσότερες πληροφορίες;
4. 4. Βρείτε 4 διαφορετικά υλικά – αντικείμενα και
ελάτε να φτιάξουμε μια ιστορία!!!
Πχ. Πασχαλίτσα, πέτρα, φύλλο, χώμα
Εκπαιδευτικοί Σταυρούλα Κοντού - Μεμένιου Κατερίνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου