Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Μονάδες και Δεκάδες(Ι), Κεφ. 34

Στα μαθηματικά συνεχίζουμε στην 5η ενότητα γνωρίζοντας περισσότερα για τις μονάδες και τις δεκάδες. Ξεκινώντας δουλέψαμε στο σπιράλ γράφοντας αριθμούς. Λέγαμε τις μονάδες και τις δεκάδες ενός αριθμού και τα παιδάκια έγραφαν τον αριθμό κι έλεγαν το όνομά του. Προχωρήσαμε βλέποντας ένα video από το εκπαιδευτικό site Θρανία

(https://www.youtube.com/watch?v=qnS92bNH-QI) το οποίο βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν καλύτερα την έννοια της δεκάδας και της μονάδας και τους παρουσιάσαμε τους άβακες. Έπειτα συμπληρώσαμε τις δραστηριότητες στα βιβλία αλλά και τις δραστηριότητες από τα κυπριακά βιβλία.

Για μεγαλύτερη εξάσκηση , καλύτερη οπτικοποίηση και περισσότερη διασκέδαση φτιάξαμε και τους δικούς μας άβακες στο θρανίο και φτιάξαμε τα δικά μας παζλ με τις δεκάδες και τις μονάδες. Κόψαμε ορθογώνια κομμάτια από φελιζόλ και από κάτω πάνω κάναμε 2 τρύπες με ξυλάκι για σουβλάκι. Κόψαμε και ξυλάκια για σουβλάκι στη μέση ένα για τις Μονάδες κι ένα για τις Δεκάδες. Χρειαζόμασταν όμως και κάτι για να φτιάχνουμε τους αριθμούς. Χρησιμοποιήσαμε τα δημητριακα  ̈fruit loops" , που είναι και υγιεινά! Έτσι για κάθε αριθμό από τις υπόλοιπες δραστηριότητες φτιάχναμε και την παρουσίαση του στον άβακα.



Τέλος, μοιράσαμε στα παιδιά παζλ στα οποία έπρεπε να αντιστοιχίσουν σωστά τα ψηφία του κάθε αριθμού με την οπτική τους αναπαράσταση και με τις λέξεις που τον περιγράφουν.


Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, η στήλη των δέκα μικρών κύβων πρέπει να θεωρείται από τα παιδιά ως μία ολότητα (δεκάδα) και να μην μετρούν τα μέρη της ένα ένα, καθώς η αντικατάσταση των δέκα μονάδων με την ισοδύναμη δεκάδα αποτελεί βασικό στοιχείο του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης. Τα παιδιά με την βοήθεια των εποπτικών μέσων κατανόησαν την έννοια της δεκάδας και της μονάδας ενώ ταυτόχρονα διασκέδασαν παίζοντας με τους αυτοσχέδιους άβακες και τα παζλ.

Εκπαιδευτικοί Βίκυ Λιάνα - Βάσω Μήτση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου