Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025

«Γράμμα στον Εαυτό μου»

 

«Γράμμα στον Εαυτό μου»

Οι γιορτές στο σχολείο είναι πάντα μια ευκαιρία για χαμόγελα, δημιουργία και όμορφες στιγμές. Ταυτόχρονα, καθώς πλησιάζει η αλλαγή της χρονιάς τα παιδιά αρχίζουν να σκέφτονται τι έζησαν και τι θα ήθελαν για το μέλλον, όπως ακριβώς και οι ενήλικες.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, μπορεί να εφαρμοστεί μια απλή αλλά πολύ όμορφη δραστηριότητα που γίνεται σε σχολεία του εξωτερικού, το «γράμμα προς τον μελλοντικό εαυτό». Πρόκειται για μια προσωπική στιγμή γραφής, όπου τα παιδιά μιλούν στον ίδιο τον εαυτό τους και όχι σε δάσκαλο ή σε συμμαθητή, αλλά σε εκείνον που θα είναι στο μέλλον.

Αυτή η δραστηριότητα δεν έχει σκοπό να αξιολογήσει τους μαθητές, αντίθετα είναι μια μικρή προσωπική στιγμή όπου το κάθε παιδί γράφει ένα γράμμα στο ίδιο του το «εγώ», όπως θα είναι στο τέλος της σχολικής χρονιάς ή την επόμενη Πρωτοχρονιά. https://reflection.ed.ac.uk/reflectors-toolkit/self-awareness/writing-letters?utm_source=chatgpt.com

Πώς λειτουργεί η ιδέα

Τα παιδιά παίρνουν ένα λευκό χαρτί και έναν φάκελο και ξεκινούν μετά από μια μικρή συζήτηση που θα γίνει στην τάξη, να γράφουν σχετικά με τη χρονιά που πέρασε.  

  • Τι τους άρεσε;
  • Τι τους δυσκόλεψε;
  • Ποια στιγμή θα θυμούνται;
  • Τι έμαθαν;
  • Τι θα ήθελαν να κάνουν καλύτερα τη νέα χρονιά;

Μπορούν να αφηγηθούν κάτι που έζησαν, να γράψουν για τους φίλους τους, για πράγματα που τους κάνουν χαρούμενους ή για όσα θα ήθελαν να μάθουν ή να δοκιμάσουν. Μπορούν ακόμα να προσθέσουν μια συμβουλή για τον εαυτό τους ή μια ευχή που θα ήθελαν να κρατήσουν.

Το γράμμα αυτό δεν το διαβάζει κανείς άλλος. Είναι προσωπικό και μένει κλειστό στον φάκελο μέχρι να έρθει η στιγμή να ανοιχτεί. Αυτό βοηθά τα παιδιά να νιώθουν άνετα να εκφραστούν ελεύθερα, χωρίς φόβο ότι θα κριθούν.

Παρόλο που φαίνεται μια απλή δραστηριότητα, στην πραγματικότητα δίνει στα παιδιά χώρο να σκεφτούν τον εαυτό τους, να δουν τις δυνάμεις τους, αλλά και να αναγνωρίσουν πράγματα που θα ήθελαν να αλλάξουν ενώ ταυτόχρονα τους δίνεται χώρος για προσωπική έκφραση. Είναι ένας τρόπος να συνδυάσουν τη χαρά των γιορτών με λίγη προσωπική αναδρομή.

Τα γράμματα μπορούν να φυλαχτούν από τα ίδια τα παιδιά ή να μπουν όλοι μαζί σε ένα κουτί της τάξης και να ανοίξουν μετά από μήνες. Όταν φτάσει η ώρα να ανοιχτούν τα γράμματα, στο τέλος της χρονιάς, έχουν την ευκαιρία να δουν τι τελικά πέτυχαν και ποιες σκέψεις τους άφησαν πίσω. Είναι μια μικρή εμπειρία αυτογνωσίας, που συχνά μένει αξέχαστη.

Εκπαιδευτικός: Μαρία Μπαρόλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου