Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

Η ευχή- το κυκλοθυμικό ευ


Στο κεφάλαιο "Η ευχή", συναντήσαμε τα πιο δύσκολα – κατά την άποψή μας- παρεάκια της χρονιάς. Προσπαθήσαμε έτσι να τα μάθουμε και πάλι με παιγνιώδη τρόπο και νομίζω πως τα καταφέραμε!

Ξεκινήσαμε με τα παιδιά να μας θυμίζουν όσα προηγήθηκαν και συνεχίσαμε με την επεξεργασία της εικόνας , όπου διατυπώσαμε διάφορες θεωρίες για το περιεχόμενο της ιστορίας της Μαρίνας. Συνεχίσαμε με την επεξεργασία του κειμένου.Πρώτα τον εντοπίσαμε σε λέξεις και μετά ήρθε και μας συστήθηκε.


Αρχικά εξηγήσαμε στα παιδιά τι σημαίνει κυκλοθυμικός (που
τους φάνηκε αρκετά αστείο) και μετά τους γνωρίσαμε το ευ.
Το ευ άλλοτε είναι νευρικό και κοκκινίζει από τα νεύρα του φωνάζοντας ευ (=εβ) και άλλοτε είναι ευτυχισμένο και γαληνεύει φωνάζοντας ευ(=εφ).

Το εντοπίσαμε πάλι σε λέξεις βλέποντάς το πότε νευρικό και πότε ευχαριστημένο.
Μετά το εντοπίσαμε και στο κείμενο και χρωματίσαμε κόκκινα τα νευρικά και γαλάζια τα ευτυχισμένα.


Συνεχίσαμε με τις ασκήσεις του βιβλίου , λέγοντας πότε το ευ ήταν νευρικό και φώναζε εβ και πότε ευτυχισμένο και φώναζε εφ. Αυτό έγινε παίζοντας με τις ταμπελίτσες μας (μια ιδέα που είδαμε στο blog:taksiasterati). Κάθε παιδί πήρε μια ταμπελίτσα που η μια μεριά της ήταν κόκκινη και είχε το ευ=εβ και η άλλη ήταν γαλάζια και είχε το ευ=εφ.

Στη συνέχεια παίξαμε το διαδραστικό παιχνίδι ακουστικής διάκρισης που βρήκαμε στο site https://prwtokoudouni.weebly.com/aueu.html, όπου προβλήθηκαν διάφορες λέξεις. Κάθε λέξη τη διαβάζαμε από μέσα μας (σιωπηρά) και σηκώναμε τη σωστή μεριά της ταμπέλας μας. Με αυτόν τον τρόπο μάθαμε πως για να διαβάσουμε μια λέξη με ευ σωστά, πρώτα τη διαβάζουμε από μέσα μας, εντοπίζουμε τη διάθεση τη ευ (νευρικό ή ευτυχισμένο) και μετά τη διαβάζουμε δυνατά. Διαδραστικό Παιχνίδι: Ακουστική διάκριση https://prwtokoudouni.weebly.com/aueu.html
Τέλος για τα παιδιά που δυσκολεύονται στην ανάγνωση των διψήφιων φωνηέντων προτείνουμε το παρακάτω παιχνίδι που παίζουμε και στο σχολείο. Το παιχνίδι αυτό θα βοηθήσει τους μαθητές μας να διαχωρήσουν με ένα τρόπο διασκεδαστικό και διαδραστικό, πότε το δίψηφο φωνήεν -ευ, διαβάζεται ως –εβ ή –εφ. Για αυτό θα χρειαστείτε:
χαρτόνια, εκτυπωτή, κόλλα, velcro, ψαλίδι

Εκτυπώνετε ένα template χάρτινου σπιτιού από το διαδίκτυο.

Φτιάχνετε καρτέλες με δύο παιδάκια τα οποία θα ονομαστούν Ευαγγελία και Ευτύχης και καρτέλες με λέξεις που περιέχουν το δίψηφο φωνήεν -ευ.


Αφού τα κόψετε και τα κολλήσετε, θα δείχνουν κάπως έτσι..

Το παιχνίδι λοιπόν έχει ως εξής: Η Ευαγγελία και ο Ευτύχης έχουν χάσει τις καρτέλες τους. Καλέστε το παιδί να διαβάσει τις λέξεις και να τις τοποθετήσει στο κατάλληλο σπίτι. Οι λέξεις που χρησιμοποιούμε μπορεί να είναι μεγαλύτερες ή μικρότερες, πιο εύκολες ή πιο δύσκολες ανάλογα με το επίπεδο του μαθητή.

Καλή διασκέδαση!

 Εκπαιδευτικός Βίκυ Λιάνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου