Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024

Πουαντιγισμός

 ΠΟΥΑΝΤΙΓΙΣΜΟΣ

Την Κυριακή το απόγευμα στο νησί της La Grande Jatte (Georges Seurat)

https://lh3.googleusercontent.com/w-LNehNUeoOmaVebB3jlD08L1a33dPMQzFmhsc5AFRZGWZlGc-1zPia_LtIDfpi1UF7I4dfgih44uXp-cA5VDZBW8sTE9-h5HpS71zBqiV_jt2Mr_uhtSNQ_IOPnMUyyjTel0xap
https://toaerostato.gr/wp-content/uploads/2020/05/ceadcebcceb7_seurat_00.jpg

Ο Ζωρζ Σερά (Georges-Pierre Seurat, 1859-1891) ήταν Γάλλος μετα-ιμπρεσσιονιστής ζωγράφος, ο εισηγητής του πουαντιγισμού (στιγματογραφία). Το έργο του Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ (1884-1886) άλλαξε την κατεύθυνση σύγχρονης τέχνης αποτελώντας την αρχή του νεο-ιμπρεσιονισμού. Αυτός ο πίνακας είναι ένας από τους γνωστότερους του 19ου αιώνα.

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Χρησιμοποιώντας την μοναδική τεχνική του Πουαντιγισμού, ο Σερά εκτός από τις εκατομμύρια τελείες, σ’ αυτό το έργο του δούλεψε με καινοτόμους τεχνικές για την εποχή του. Σε έναν μεγάλο καμβά ο καλλιτέχνης απεικόνισε κατοίκους της πόλης να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους στο πάρκο, στο νησί Γκραντ Ζατ του ποταμού Σηκουάνα, ένα ηλιόλουστο κυριακάτικο απόγευμα. Βλέπουμε ανθρώπους να περπατούν κάτω από τα δέντρα σε ζευγάρια, με την οικογένεια ή με τα παιδιά τους, να ξεκουράζονται, να κάνουν βαρκάδα, να ψαρεύουν. 

Ο Σερά απεικόνισε τη μεσαία αστική τάξη του Παρισιού, ένα θέμα που αναπαριστούσαν συχνά οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι. Αυτό που μας κάνει εντύπωση στον πίνακα είναι ότι οι άνθρωποι, στον δημόσιο αυτόν χώρο, δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, οι ανθρώπινες φιγούρες είναι στατικές, μοιάζουν «παγωμένες» στον χρόνο, παραδομένες στις σκέψεις τους.


ΒΗΜΑ 5ο: Η γέφυρα του Κουρμπεβουά (Georges Seurat)

https://toaerostato.gr/wp-content/uploads/2020/05/tumblr_static_2_zpsfcdd2695.jpg

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Ο Σερά ζωγράφισε αυτόν τον πίνακά του με πολύ μικρές κουκίδες από καθαρά χρώματα. Αυτή η τεχνοτροπία είναι ο πασίγνωστος πουαντιγισμός ή διαχωριστική τεχνική, την οποία ανέπτυξε μαζί με μια μικρή ομάδα συναδέλφων του ζωγράφων.

Ο Σερά μελέτησε τις πιο ενημερωμένες έως σήμερα ιδέες και θεωρίες περί χρωμάτων. Στα τέλη του 19ου αιώνα υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και νέες έρευνες για τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα χρώματα και για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν το χρωματιστό φως και οι χρωστικές ουσίες. Ο Σερά ανέπτυξε ένα σύστημα ζωγραφικής βασισμένο στην κατανόηση αυτών των τότε νέων ιδεών.


Μπορείς και εσύ να ζωγραφίσεις όπως και ο Georges Seurat με την τεχνική του πουαντιγισμού: 


Με τη γόμα ενός μολυβιού

https://toaerostato.gr/wp-content/uploads/2020/05/going_dotty.jpg
https://toaerostato.gr/wp-content/uploads/2020/05/Q-Tip-Fall-trees.jpg

Πηγή: https://toaerostato.gr/%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5_%cf%83%cf%80%ce%b9%cf%84%ce%b9-%ce%b8%ce%b5%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%ce%b2%ce%b4%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%ac/


Εκπαιδευτικός: Φωτεινή Κουτσοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου